Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

Ω φτωχε μου Μπουζιανη....

                           Ω φτωχε μου Μπουζιανη....
Εξπρεσιονισμός. Προβολή της εσωτερικής εικόνας

Ο χρόνος γυρίζει πίσω, στην εποχή κατά την οποία ο κορυφαίος ίσως των Ελλήνων εξπρεσιονιστών Γιώργος Μπουζιάνης κρατούσε σηµειώσεις σε ένα διαβατήριο και η παλέτα του ήταν γεµάτη χρώµατα. Την εποχή, κατά την οποία έζησε τόσο φτωχά, ώστε να µην έχει χρήµατα για το εισιτήριο του λεωφορείου και δεν του έδωσαν τη θέση στη Σχολή Καλών Τεχνών που τού έταξαν.


Ω φτωχε μου Μπουζιανη....
  

Το έχει φαίνεται η μοίρα του μεγαλύτερου έλληνα εξπρεσιονιστή ζωγράφου να εκτιμάται και να αγαπιέται περισσότερο στο εξωτερικό παρά στον τόπο που τον γέννησε

 












Ο άνθρωπος, το ζώο, το αντικείμενο, τα πάντα ξέρουν να μιλανε σ΄ εκείνον που ξέρει να τ’ ακούσει Γ.Μ.


«Εδώ έζησε ο Γιώργος Μπουζιάνης από το 1935 ώς το θάνατό του στις 22/10/59. Το σημαντικότερο έργο του δημιουργήθηκε σε αυτό το σπίτι».

Εποχή, η οποία θα ξαναζωντανέψει στη γειτονιά του, τη Δάφνη. Εκεί όπου το σπίτι - µουσείο του, το οποίο απέκτησε ο ζωγράφος τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του και αγοράστηκε από τον δήµο το 1984, θα συµπληρωθεί µε το νεόδµητο Πνευµατικό Κέντρο «Γ. Μπουζιάνης» (τα οποία ενώνει µία αυλή), για να παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό κοµµάτια της ζωής και του έργου του µέσα από πίνακες, φωτογραφίες, αλληλογραφία, βιβλία και καταλόγους, αφίσες, ντοκιµαντέρ και φωνητικά ντοκουµέντα. Κεντρικό έκθεµα όµως αναµένεται να αποτελέσει το γνωστό µεν, αλλά άφαντο σηµειωµατάριο του δηµιουργού, που ανακαλύφθηκε τυχαία στη συλλογή του νεαρού συλλέκτη Ηριδανού Τσιριγκούλη, κληρονόµου αρχείων και έργων Μπουζιάνη. Την οργάνωση και την επιµέλεια του αφιερώµατος υπό τον τίτλο «Ο Μπουζιάνης επιστρέφει σπίτι του» υπογράφει η Ελένη Κυπραίου.Το Μουσείο Μπουζιάνη βρίσκεται στην οδό Γ.Μπουζιάνη 27-31 στη Δάφνη (κάθετη στη λεωφόρο Βουλιαγμένης) και τα εγκαίνιά του θα τελεστούν τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, στις 7 το απόγευμα.







Το «Μουσείο Μπουζιάνη» στεγάζεται σε ένα νεόδμητο τετραώροφο κτίριο, που βρίσκεται δίπλα από την ανακαινισμένη οικία του. Γκρι επίχρισμα, επένδυση με ξύλινα πετάσματα και περσίδες αλουμινίου διαχωρίζουν εντελώς την αισθητική του νέου από το παλιό οίκημα. Τα δυο τους όμως επικοινωνούν μέσω μιας παλιάς αυλής, στην οποία δεσπόζει μια μεγάλη νεραντζιά. Μια γωνιά στην οποία ο χρόνος μπορεί να γυρίσει ακόμα πίσω στη Δάφνη του '30.

Ποιο είναι όμως το ιστορικό της οικίας και του παραπλήσιου μουσείου που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής; «Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 η κατοικία του Γιώργου Μπουζιάνη πέρασε στην ιδιοκτησία του Δήμου Δάφνης», μας λέει ο δήμαρχος Δάφνης κ. Μιχάλης Σταυριανουδάκης, ο οποίος προσθέτει ότι την ίδια δεκαετία αγοράστηκαν από τον δήμο τα δύο όμορα οικόπεδα «με διακαή πόθο να αφιερωθεί ένας χώρος στον καλλιτέχνη και το έργο του». Από το 1986 ξεκίνησε η διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στην οικία του ζωγράφου, με αποτέλεσμα το 2003 που ο ίδιος ανέλαβε τη δημαρχία να υπάρχει πολιτιστική δράση επικεντρωμένη κυρίως τον μήνα του Οκτωβρίου- λόγω της επετείου του θανάτου του Μπουζιάνη. Η έγκριση της χρηματοδότησης κονδυλίου ύψους 2.800.000 από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης το 2004 άνοιξε τον δρόμο για τη δημιουργία του μουσείου Μπουζιάνη και για την πιο συστηματική διοργάνωση εκδηλώσεων. Το έργο ανέλαβε το γραφείο Studio 75 και ο χρόνος κατασκευής του διήρκεσε από τον Μάιο του 2008 ως τον Ιούνιο του 2010.


Σύμφωνα με την επιμελήτριά της  έκθεσης  ΕλένηΚυπραίου 
                                   
                       (Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ)
Την αρχή της νέας εποχής σηματοδοτεί η έκθεση «Ο Μπουζιάνης ξαναγυρίζει σπίτι του»,.Στο μουσείο θα παρουσιαστούν αρχειακό υλικό και προσωπικά αντικείμενα του ζωγράφου όπως η θήκη των χρωμάτων του,φωτογραφικό υλικό για τον καλλιτέχνη, την οικογένειά του,το σπίτι και την εποχή του. Ο Χαρίλαος Σισμάνης είναι ο σύμβουλος του αρχειακού υλικού,ενώ το σπίτι του Μπουζιάνη θα φιλοξενήσει έκθεση έργων του πολλά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά.

Ο Μπουζιάνης επιστρέφει σπίτι του».
«Τον γνωρίζετε τον Γιώργο Μπουζιάνη;». Ο περιπτεράς, ο ψιλικατζής και η ψηλή κυρία με το καρότσι- όλοι κάτοικοι του Δήμου Δάφνης- στην αρχή μας κοιτούν περίεργα. Τι ερώτηση και αυτή εν μέσω καύσωνα... Στη συνέχεια ο πρώτος κουνά αρνητικά το κεφάλι του, ο δεύτερος μας λέει ότι κάτι του θυμίζει αλλά αυτή τη στιγμή έχει πολλή δουλειά και η τρίτη κοντοστέκεται: «Δεν είναι ο ζωγράφος που κάποτε έζησε στην περιοχή μας και μάλιστα στο σπίτι του γίνονταν κάποιες εκθέσεις;».












27 χρόνια, ο Βασίλης Βαλαμπούς προσπαθούσε  ”να εντοπίσει τις δημιουργίες του Μπουζιάνη, διασπαρμένες σε κατόχους διαφόρων εθνικοτήτων, και να ανασυστήσει την ενότητα της κατακερματισμένης καλλιτεχνικής παραγωγής, συγκροτώντας σήμερα την πλουσιότερη ιδιωτική συλλογή του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου”.
Ο συλλέκτης Βασίλης Ι.Βαλαμπούς υπήρξε ένας από τους πιο οξυδερκείς έλληνες συλλέκτες έργων τέχνης που απέκτησε δημιουργική «μονομανία» με το έργο του Μπουζιάνη μετά την επίσκεψή του στην Εθνική Πινακοθήκη και την πρώτη αναδρομική έκθεση για τον καλλιτέχνη το 1977. Μετά τον θάνατό του το 2006 η συλλογή του πέρασε στα χέρια των κληρονόμων του.

  





























Σάνια Παπά ιστορικός τέχνης και καθηγήτρια της ΑΣΚΤ
Για τον Γιώργο Μπουζιάνη η ιστορικός τέχνης και καθηγήτρια της ΑΣΚΤ κυρία Σάνια Παπά,που επιμελήθηκε τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του καλλιτέχνη στο Μουσείο Μπενάκη το 2005 από τη συλλογή του Βασίλη Ι.Βαλα μπού,λέει: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για έναν από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες των νεότερων χρόνων της Ελλάδας αλλά και της Γερμανίας που αρνήθηκε τις ασφαλείς συνταγές της ΑΣΚΤ και αποδεσμεύτηκε από τις ακαδημαϊκές αρχές της Σχολής του Μονάχου,αν και μαθήτευσε κοντά στον Λύτρα,τον Βολανάκη και άλλους εκπροσώπους της.













Διαμόρφωσε ένα έργο προσωπικό και με εξπρεσιονιστικές αρχές,παρ΄ ότι ο ίδιος δεν ανήκε επισήμως στο κίνημα του εξπρεσιονισμού. Στην Ελλάδα το έργο του απορρίφθηκε και ο Μπουζιάνης πέθανε φτωχός βοηθούμενος οικονομικά μόνο από κάποιους φίλους, ενώ η αναγνώρισή του ήρθε καθυστερημένα.Θεωρώ σημαντικό που δημιουργείται αυτό το μουσείο για τον καλλιτέχνη,έστω και αργοπορημένα».Σύμφωνα με την κυρία Παπά,η συλλογή Βαλαμπού από την οποία παρουσιάστηκαν 69 έργα του κορυφαίου έλληνα ζωγράφου στο Μουσείο Μπενάκη το 2005 είναι η σημαντικότερη συλλογή έργων Μπουζιάνη,όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα.


Rainer Busianis my Great grandfather :)
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 Αυτοπροσωπογραφία!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..
ποσο καλοκαιρινό είναι αυτό το έργο του!!!!


Στην Ελλάδα και γενικά στο Νότο ο Εξπρεσιονισμός σπανίζει. Ίσως γιατί το φως της Μεσογείου απορροφά τις ψυχικές εκρήξεις, σκορπίζει τα φαντάσματα. Η Γενιά του ’30, ωστόσο, μας έδωσε μερικούς εξπρεσιονιστές. Ο μεγαλύτερος και πιο αυθεντικός Έλληνας εξπρεσιονιστής παραμένει ο Γιώργος Μπουζιάνης. Η ζωγραφική του ωρίμασε στην πατρίδα του Εξπρεσιονισμού, τη Γερμανία, όπου έζησε από το 1906 ως το 1935. Ήταν ο μόνος από τους Έλληνες ζωγράφους της Σχολής του Μονάχου που έφτασε εκεί με ψυχική προδιάθεση να εγκολπωθεί το δίδαγμα της εξπρεσιονιστικής ζωγραφικής, της εθνικής σχολής της Γερμανίας. Ο Μπουζιάνης δημιουργεί ένα ζωγραφικό σύμπαν που ενοικείται από τα πάθη του ανθρώπου, ταοποία εξελίσσονται σε πάθη της μορφής και πάθη της ζωγραφικής ύλης.

Künstler Jorgos Busianis in Eichenau



19927: Busianis vor seinem Haus in Eichenau


Jorgos Busianis (* 1883 oder 1885 † 1959 eigentlich Georgios Bouzianis) war ein griechischer Maler, der zwischen 1906 und 1934 in München und Eichenau lebte. Ein Platz in Eichenau ist nach ihm benannt.
1906 kam Busianis mit einem Privatstipendium nach München um seine Kunstausbildung fortzusetzen. Er studierte erst an der Privatschule von Prof. Walter Thor, dann an der Akademie der Bildenden Künste München.
Dort traf er den etwas jüngeren Athener Studienkollegen Giorgio de Chirico, mit dem er sich zeitweise auch ein Atelier teilte. 1909 ging er nach Berlin zu Max Liebermann. Anschließend kaufte er sich ein Haus in der Arcisstraße, verkaufte gut und beteiligte sich an Ausstellungen. Die Galerien Ritthaler und Thannhauser verkaufen ihn. Seit 1914 war er Mitglied der Münchner Künstlergenossenschaft, später der „Münchner Sezession“. Er zog 1921 mit seiner Frau und seinem Sohn von München nach Eichenau, wo er sich in der Zweigstraße ein kleines Haus bauen konnte. Dort hatte sich eine kleine Künstlerkolonie gebildet und auch Busianis zog Freunde wie Joachim Ringelnatz zum Feiern an den Stadtrand. Ab 1927 ging es ihm wirtschaftlich so schlecht, dass die Familie zeitweise auf öffentliche Hilfe angewiesen war. Sein Leipziger Galerist Heinrich Barchfeld finanzierte ihm ab 1929 einen dreijährigen Studienaufenthalt in Paris. Als er 1932 nach Eichenau zurück kam, gab es für ihn in Deutschland keine Zukunft mehr. Unter der Nazi Diktatur galt seine Kunst als „entartet“. 1934 folgte er einem Ruf an die Kunsthochschule in Athen. Als er dort ankam, war der versprochene Lehrstuhl aber schon besetzt. Seine Frau verkaufte trotzdem das Haus in Eichenau und kam mit dem Sohn nach Athen. Sein Sohn kam aber 1936 nach München zum Studium zurück und zog dann nach Eichenau.
Die Eichenauer Kunsthistorikerin Ursula Mosebach charakterisiert die Kunst von Jorgos Busianis so: „Waren seine frühen Bilder mit ihrer tonigen Farbigkeit noch geprägt von einem akademischen Traditionalismus, so kam es durch den Kontakt mit Max Liebermann in Berlin zur Auseinandersetzung mit dem Spätimpressionismus. Die radikale Wende zum Expressionismus mit seiner vereinfachten, direkten Bildsprache, der Dominanz der Farbe und einer expressiven, dramatischen Pinselführung vollzog sich bam Ende des Ersten Weltkrieges. Busianis zählt heute zu den bedeutendsten griechischen Malern des 20. Jahrhunderts.“ Ursula Mosebach: '' Bildende Kunst in Eichenau.'' In: Busley et al. München 2007, S.236.
Seine Werke werden international zwischen 16 000 und 50 000 Euro gehandelt. [[Marktberichte; Kunstmarkt.de]]Kunstmarkt.de: '' Busianis'' In: Internet.
1950 vertrat er Griechenland auf der Biennale in Venedig. Sein Haus in Attika wurde in ein Museum umgewandelt. Neben der Nationalgalerie in Athen finden sich seine Werke in vielen Museen in Griechenland und der ganzen Welt.

Werke:
Mehrere Werke im Archiv der Stadtsparkasse Fürstenfeldbruck,
Gemeinde Eichenau,
Privatbesitz,
Spätere Bilder sind im Internet hier zu sehen.
Griechische Briefe aus seiner Eichenau Zeit finden sich auch bei Anna Lemesos, die von seinen Werken begeistert ist und ihm eine Webseite gewidmet hat. http://homepages.pathfinder.gr/sketchyan/buz/lette...

Sein Sohn, der in Eichenau lebt, gab anlässlich des 100 jährigen Jubiläums der Siedlung 2007 das Bild der Eichenauer Lehrers Hanns Weigl an die Gemeinde. (Abbildung: http://www.minzmuseum.de/chronik/online/seite/25/)  
Ausstellungen:
München 1985, Bayerischen Versicherungskammer, Jorgo Busianis, Oils, Watercolours, Drawings, 15 March-27 April 1985, no 51.
Fürstenfeldbruck 1989, 13. Gemäldeausstellung der Sparkasse Fürstenfeldbruck, Maler in Bruck, gewidmet Jorgo Busianis.


Literatur:
- Saur, Allgemeinses Künstlexikon, Bd. 15, München, 1997, S. 329
- Roos, Gers, in: Bauer, H., Schwabing- Kunst und Leben um 1900, München 1998, S. 290
- Kuegler,Ina, „Ein Grieche in Eichenau. Der Maler Busianis international geehrt und 1933 als „entartet“ diffamiert“ in: Süddeutsche Zeitung, Landkreis Fürstenfeldbruck, 4/5.11.1989 S.III
- Marwitz, Herbert., Yorgo Busianis: ein griechischer Maler neben Max Beckmann, Pantheon 39 (1981) 231-236.
- Well, Walter G. Jorgo Busianis. Ein Grieche in Eichenau, Amperland 27 (1991), S.005-011.
- Mosebach, Ursula, in: Busley et al, (Hrsg.) "Eichenau - 1907 2007", Utz Verlag München, 2007: S. 235 – 236,(dort BILDER: Selbstbildnis 1951, Männlicher Akt 1927, Schulleiter Hanns Weigl 1923 S. 143, Schulbaracke o.J., S. 141)
- Dimitris Deligiannis, Bouzianis, Adam publications, Athens 1996, p.305, no 517.
- Faedon Michos, Letters to H. Barchfeld, MIET publications, Athens 1989, p.308, no 5.
=> library of Asfa (Athens School of Fine Art''Κατερίνα Χαριάτη-Σισμάνη, Μαθητεύοντας κοντά στον Μπουζιάνη, Προμηθευτής-Εστία, Αθήνα 1985. (Translated, ''Katerina Hariati-Sismani, A student to Bouzianis, 1985''

=> library of Asfa (Athens School of Fine Art''Γιώργος Μπουζιάνης, Γράμματα προς τον Χάινριχ Μπάρχφελντ, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1989'' (Translated, ''Giorgos Bouzianis, Letters to Heinrich Barfheld, Educational Institute of National Bank of Greek, Athens 1989)

"In Griechenland hochgeschätzt ist Jorgo Busianis, hierzulande kennt den 1959 verstorbenen Künstler kaum ein Mensch. Doch war er schon zu Lebzeiten hochbezahlt, so dass sich auch für sein um 1925 entstandenes Ölbild „Mutter mit Kind“ sicher ein Liebhaber finden wird, der 50.000 bis 60.000 Euro dafür hergibt." http://www.kunstmarkt.de/pagesmag/kunst/_id166466-...
2006"Seiner Wiederentdeckung in Deutschland harrt bis heute Jorgo Busianis, während er in seiner griechischen Heimat längst bekannt ist. Einst wurde der zur Münchner Sezession gehörende Künstler auf eine Stufe mit Max Beckmann gestellt. Vielleicht kann „Der Matrose“ aus der zweiten Hälfte der 1920er Jahre seinen Beitrag dazu leisten (Taxe 20.000 bis 25.000 EUR)." http://www.kunstmarkt.com/pagesmag/kunst/_id111147... "Der Grieche Jorgo Busianis war zu seiner Zeit ein gefragter Mann, der der Münchner Sezession beitrat und mit Max Liebermann in Kontakt stand. Seine Wiederentdeckung auch in Deutschland wäre zu wünschen. Dennoch reichte es für seinen distanziert mit einer dicken Malschicht aufgetragenen Matrosen aus den 1920er Jahren nur für 16.500" http://www.kunstmarkt.de/pagesmag/kunst/_id112595-...




01.05.1926
Änderung der Schulleitung und Lehrerwechsel


Lehrer Franz Xaver Nußrainer bekommt die Schulleitung übertragen, weil Lehrer Hanns Weigl nach München versetzt wird. Lehrer Johann Mahkorn kommt von Halfing nach Eichenau.
Lehrer und Schulleiter Hanns Weigl
(Ölgemälde von Jorgo Busianis)



Το «όχι» στον Ιόλα
Σε μια έκθεσή του, τον ειδοποίησαν να σπεύσει στην είσοδο να υποδεχθεί έναν εκπρόσωπο της Πολιτείας. «Αν ενδιαφέρεται πραγματικά για την τέχνη μου, να έρθει να με βρει», απάντησε εκείνος. Έπειτα από επιμονή φίλου του, δέχθηκε κάποια στιγμή στο σπίτι του τον Αλέξανδρο Ιόλα. Η δεύτερη συνάντηση μαζί του δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, επειδή ο γκαλερίστας καθυστέρησε στο ραντεβού. Έτσι, ο Μπουζιάνης κλώτσησε την ευκαιρία για μια μεγάλη έκθεση έργων του στην Αμερική τη δεκαετία του ’50. «Με τα έργα του τον έδενε μια συγγένεια αίματος», έγραψε κάποτε ο στενός του φίλος Φαίδωνας Μίχος, ένας από τους ανθρώπους που προστάτεψαν και ανέδειξαν το έργο του. «Τα θεωρούσε παιδιά του. Πριν πουλήσει οτιδήποτε, ρωτούσε ποιος ήταν ο αγοραστής και αν καταλάβαινε την τέχνη του. Αν είχε αμφιβολία, δεν έδινε τα έργα του, όση ανάγκη χρημάτων και αν είχε...».

(Ο νεοεμπρεσιονιστής εξπρεσιονιστής Μπουζιάνης

Αξιοσημείωτα είναι τουλάχιστον δύο πράγματα όσον αφορά το έργο του Γιώργου Μπουζιάνη. Το πρώτο είναι ότι το έργο του ακόμα και σήμερα παραμένει απροσπέλαστο. Και ο λόγος που παραμένει απροσπέλαστο είναι ότι παραμένει ανένταχτο σε κίνημα και θεωρία, δύσκολο να κατανοηθεί, δύσκολο να προσεγγιστεί. Ίσως γιατί ήταν και παραμένει πολύ μπροστά από την εποχή του. Αυτό μας οδηγεί και στο δεύτερο αξιοσημείωτο του πράγματος. Ότι δηλ. παραμένει σχετικά παραγνωρισμένος ακόμα και σήμερα.

Ποιά όμως είναι η ιδιαιτερότητα του έργου του; Ο Μπουζιάνης δομεί τα έργα του με χρωματικές κηλίδες. Όπως έλεγε κι ο Εγγονόπουλος "το σχέδιο είναι το σχήμα που παίρνει η χρωματική κηλίδα για να συμβάλει συνθετικά με τις άλλες κηλίδες, στη νόμιμη αξιοποίηση της επίπεδης επιφάνειας του πίνακος."

Ο Μπουζιάνης βλέπει χρωματικές εντυπώσεις. Ως προς αυτό ακολουθεί τους Ιμπρεσιονιστές που κοίταζαν και έβλεπαν τις χρωματικές εντυπώσεις και μεταβολές του φωτός και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις. Αυτό όμως που τον διαφοροποιεί από αυτούς είναι ότι ο Μπουζιάνης επιλέγει τις εντυπώσεις εκείνες που χαρακτηρίζουν και εκφράζουν αυτό που αυτός βλέπει και θέλει να πει για το θέμα του. Αυτές και μόνο αυτές καταγράφει στο χαρτί. Ο χώρος είναι φαινομενικά κενός και η μορφή βασιλεύει. Ο χώρος όμως είναι φαινομενικά κενός, γιατί ο χώρος εσωτερικεύεται στη μορφή.

Και εκεί είναι, σ' αυτή τη διαδικασία της επιλογής και της εσωτερίκευσης, που αγγίζει τον Εξπρεσιονισμό. Το 1910 ο Αντονίν Μάτετσεκ που μάς έδωσε τον πρώτο ορισμό του κινήματος, είδε τον Εξπρεσιονισμό ως αντίποδα του Ιμπρεσιονισμού και ο Daniel Albright χαρακτήρισε τον Εξπρεσιονισμό ως έναν αποσταγμένο και εσωτερικευμένο Ιμπρεσιονισμό. Για τον Μάτετσεκ ο «εξπρεσιονιστής επιθυμεί να εκφράσει τον εαυτό του [...], απορρίπτει τις απευθείας αντιλήψεις για να χτίσει το έργο του πάνω σε πιο περίπλοκες ψυχικές δομές. Εντυπώσεις και νοητικές εικόνες περνούν μέσα από την ψυχή του σαν από φίλτρο, αφαιρώντας τα υλικά συσσωματώματα για να μείνει η καθαρή ουσία. Εντυπώσεις και νοητικές εικόνες αφομοιώνονται και συμπυκνώνονται σε γενικότερες μορφές και τύπους, που μεταγράφονται με απλά στενογραφικά σύμβολα και τύπους»

Δεν είναι αυτός ο ορισμός εξαιρετικά χαρακτηριστικός για το έργο του Μπουζιάνη, ο οποίος ήταν ένας ζωγράφος με ένα πολύ υψηλό επίπεδο αντίληψης, αλλά και αφαίρεσης; Πίσω από την φαινομενική λιτότητα των υδατογραφιών του κρύβεται το εξαιρετικά περίπλοκο χάος της οπτικής εμπειρίας, το οποίο έχει πρώτα καταγράψει και συνάμα διυλίσει και αποστάξει σε χρώμα που είναι εντύπωση, αλλά και συνάμα έκφραση.

Αυτό είναι το σημείο που ο Ιμπρεσιονισμός συναντάει τον Άλλο του εαυτό: τον Εξπρεσιονισμό. Και είναι αξιοσημείωτο ότι η ένωση αυτή έγινε μέσα στην ψυχή ενός Έλληνα που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην κοιτίδα του Εξπρεσιονισμού και που όταν πήγε στην άλλη κοιτίδα και τότε επίκεντρο της καλλιτεχνικής ζωής του κόσμου, το Παρίσι, κανείς δεν γύρισε να τον κοιτάξει.
πηγη για το συγκεκριμένο άρθρο:

Όσα χρειάζεται κανείς για να περιγράψει το έργο του
Γεωργίου Μπουζιάνη είναι αδύνατον να χωρέσουν στις
λίγες γραμμές που μπορεί να φιλοξενήσει ετούτο το
έντυπο. Άλλωστε η πλήρης ανάπτυξη του έργου του
είναι δουλειά των ειδικών της συγκεκριμένης τέχνης. Θε-
λήσαμε απλά να προετοιμάσουμε κυρίως τον ανυποψία-
στο επισκέπτη, τα παιδιά, τους νέους, για τη σπουδαι-
ότητα του χώρου που επισκέπτονται, μιας και σ αυτόν
έζησε μια μεγάλη μορφή της ζωγραφικής τέχνης. Ο
Μπουζιάνης έζησε σε χρόνια πολύ μα πολύ δύσκολα.
Στο «μάτι του κυκλώνα», όπως χαρακτηριστικά λέγε-
ται, όταν ζούσε στη χιτλερική Γερμανία, όπου οι άνθρωποι της τέχνης ήταν υπό
διωγμό και ιδιαίτερα η μοντέρνα ζωγραφική θεωρήθηκε «εκφυλιστική». Μέσα
απ'το βίωμα πολλών στερήσεων, ένα ανήσυχο πνεύμα βρήκε το δρόμο του και
ξεδίπλωσε ένα ταλέντο που άφησε ανεξίτηλη σφραγίδα στην τέχνη. Κι όπως
συμβαίνει με τους πολύ μεγάλους, το πέρασμα του χρόνου μετράει πολλα-
πλασιαστικά για την αξία του έργου τους.
Εξ άλλου, χαρακτηριστικό στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα ήταν το φαινόμενο
όπου, άνθρωποι πρωτοπόροι σε μορφές τέχνης και πνεύματος έμοιαζαν να μην
χωρούν στον αιώνα τους, όντας τόσο μπροστά από την εποχή τους. Έτσι και με
τον Μπουζιάνη. Η Ελλάδα και ο κόσμος ολόκληρος, ανακάλυπτε ολοένα, μετά
τον θάνατό του, πως κάθε αχνάρι του χρωστήρα του είχε να πει κάτι, πέρα απ'
αυτό που βλέπουν οι γνωστές αισθήσεις. Αλλά ας αφήσουμε καλύτερα τον ίδιο
να μιλήσει, μέσα απ'τα λόγια μιας συνέντευξής του, που παραχωρήθηκε στον
Ι.Βουτσινά και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Βραδυνή», στις 6 Ιουλίου 1955.

«…Με λένε εξπρεσσιονιστή γιατί δεν μπορούν να τοποθετήσουν σε καμιά από
τις γνωστές τεχνοτροπίες την εργασία μου. Θα μπορούσα να πω πώς το έργο
μου είναι αυτός ο ίδιος ο εαυτός μου. Μια εσώτερη βαθύτερη ανάγκη μ’έκανε
να εκδηλώνουμαι μ’ αυτόν τον τρόπο στο μουσαμά.

…Κείνο που έχει σημασία είναι το πως θα δεις, αλλά πιο πολύ πως θα ζήσεις
μέσα σου, μια οποιαδήποτε φόρμα. Δεν αρκεί να διαθέτεις ταλέντο και τεχνικές
γνώσεις μονάχα. Χρειάζεται να έχεις τη δυνατότητα να αφομοιώνεις τις εντυπώσεις
σου από τον εξωτερικό κόσμο. Ένα ξερό κούτσουρο μπορεί να γίνει η πιο πλού-
σια πηγή δημιουργίας, φτάνει να δουλέψουν καταπώς πρέπει το πνεύμα και η
ψυχή σου. Γι'αυτό μπροστά στο πιο ασήμαντο αντικείμενο θα δείτε τους περισ-
σότερους καλλιτέχνες να περνούν αδιάφοροι, ενώ άλλοι, που διαθέτουν αυτό το
ψυχοπνευματικό στοιχείο, θα σταθούν γοητευμένοι και θα δημιουργήσουν απ’
αυτό, όχι ό,τι ακριβώς βλέπουν, αλλ’ ό,τι μίλησε στην ψυχή τους να σκεφτεί και
να ταξιδέψει. Πιστεύω πως το θέμα δεν παίζει κανένα ρόλο στη ζωγραφική. Κείνο
που βαραίνει είναι το τι θα βγάλεις από το θέμα.

…Πικράθηκα πολύ στη ζωή μου. Εκφράζω με το έργο μου, τον πόνο της ψυχής
μου, την αγωνία του νου μου, έτσι που να παίρνει τη μορφή συνεχούς διαμαρτυρίας.
Επαναστατώ για ό,τι δε βρίσκω σωστό και θέλω όλα τούτα να τα πω. Δεν κατα-
βαραθρώνω όμως την αξία του ανθρώπου. Ίσα ίσα που τον τοποθετώ στην κορυφή
μιας πυραμίδας. Εκεί τον θέλω, αν και γνωρίζω πως είναι τόσο δύσκολο να σταθεί
στο σημείο αυτό, μια και γύρω του προβάλλουν τα χαοτικά ερέβη των γκρεμών.

Έμαθα στη ζωή μου να μην κάνω υποχωρήσεις κι ίσως αυτό το αδιάλλακτο να βρί-σκεται στο έργο μου.»

ΜΠΟΥΖΙΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ

40x29
ΜΠΟΥΖΙΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ BOUZIANIS Georgios
Γυναικα στον καθρέπτη
λάδι σε λινό καμβά διάστασης 99x55

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ω φτωχε μου Μπουζιανη....

Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959)ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ»παρίσι (1930)

Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959)ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ»παρίσι (1930)
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 Αυτοπροσωπογραφία!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΨΩΜΙ Η ΤΥΡΙ »παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΨΩΜΙ Η ΤΥΡΙ »παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis ΑΝΔΡΑΣ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/27Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥOΣ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥOΣ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931νεκρη φυση ροδι και κανάτα!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/26,5Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση φρουτα και το βάζο!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ 42,2 Χ 31,2

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959)

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ & ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΥΛΙΚΑΚΗ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΕΧΝΗΣ)
υπάρχουν δεκάδες έργα του Μπουζιάνη που δεν έχουν καταγραφει ακόμα... από εδώ θα ήθελα.. να κάνουμε.. μια προσπάθεια ..να βρούμε όσα πιο πολλά έργα του είναι αδημοσίευτα και να αναδείξουμε το έργο του !!!
Πρόκειται αναμφισβήτητα για έναν από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες των νεότερων χρόνων της Ελλάδας αλλά και της Γερμανίας ..... που αρνήθηκε τις ασφαλείς ασφαλείς συνταγές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και αποδεσμέυτηκε από τις ακαδημαϊκές αρχές της Σχολής του Μονάχου, άν και μαθήτευσε κοντά στον Λύτρα , τον Βολανάκη και άλλους εκπροσώπους της.Φιλοδοξούμε να προωθήσουμε την ελληνική πολιτιστική μας κληρονομιά και να βρούμε όσα πιο πολλά έργα του "Γίωργου Μπουζίανη" και να αναδείξουμε το έργο του προς αποκατάσταση της αδικίας που εισέπραξε στην Ελλάδα.
Το έχει φαίνεται η μοίρα του μεγαλύτερου ΄Ελληνα ζωγράφου εξπρεσιονιστή να εκτιμάται και να αγαπιέται περισσότερο στο εξωτερικό παρά στην Ελλάδα μας τον τόπο του τον γέννησε. Το 1934 λόγω της ανόδου του ναζισμού στην Ευρώπη ...... και που ήταν ήδη αναγνωρισμένος από Γερμανούς τεχνοκριτικούς και γκαλερίστες, επέστρεψε στην Ελλάδα και αντιμετώπισε την αδιαφορία και τολμώ να πως την εχθρότητα από τον... αθηναϊκό καλλιτεχνικό περίγυρο!!!! Ο τότε ΄Ελληνας πρέσβης του Βερολίνου μεσολάβησε για να διοριστεί καθηγητής στην Α.Κ.Σ.Τ, μία θέση που δεν του δόθηκε ποτέ!!!! Δυστυχώς στην Αθήνα μέχρι και το θάνατό του το 1959 έζησε πολύ δύσκολα χρόνια και δυστυχώς μέχρι και σήμερα μόνο τρεις αναδρομικές εκθέσεις έχουν γίνει γι αυτόν τον "Ιδιαίτερο" για το ύφος του ζωγράφο. Ακόμα και στη συνοικία που έζησε κανείς από το Δήμο Δάφνης πολύ κοντά στη στάση "΄Αγιος Ιωάννης" του μετρό δεν τον γνωρίζει σήμερα. Ευτυχώς το σπίτι του πέρασε στην ιδιοκτησία του Δήμου κι επιτέλους τα τέλη του 2010 έγινε μουσείο. Επιτέλους ο διακαής πόθος μας για να αφιερωθεί ένας χώρος για τον καλλιτέχνη και το έργο του και να υπάρξει κάποια πολιτιστική διοργάνωση έγινε πραγματικότητα.

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24Χ 34

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis«ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/34Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΑΡΟΣ ΑΝΔΡΑΣ»Η «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΑΡΟΣ ΑΝΔΡΑΣ»Η «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis Jorgo (Giorgos) Busianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis Jorgo (Giorgos) Busianis
ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΒΑΖΟ ΚΑΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΒΑΖΟ ΚΑΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ»παρίσι 1931
ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΤΟΜΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΤΟΜΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 ΜΟΝΜΑΡΤΗ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΤΟΠΙΟΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΜΑΡΤΗ »1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 ΜΟΝΜΑΡΤΗ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΤΟΠΙΟΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΜΑΡΤΗ »1931
ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24 Χ 34

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis/«ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/26,5Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ 42,2 Χ 31,2

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ, ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ, ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση μποτιλια κρασι και ροδι !!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ 34Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης ‘’ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΚΑΡΠΟΥΖΙ’’παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης ‘’ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΚΑΡΠΟΥΖΙ’’παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ποσο καλοκαιρινό είναι αυτό το έργο του!!!!34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ» παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ» παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959// παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 Montmartre!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24 Χ 34

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24 Χ 34