Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2012

Αγαπητέ μου κύριε Μπάρχφελντ,

Αγαπητέ μου κύριε Μπάρχφελντ,

Παρ'όλα όσα μου γράφετε στο γράμμα σας, και σας δίνω δίκιο γι'αυτά, εγώ είμαι κατεστραμμένος - να μη δουλεύω σημαίνει να μη ζω, τί άλλο να γράψω ακόμη, με αυτό τα λέω όλα. Και όμως πρέπει
με κάποιον να μιλήσω και ποιος είναι πιο κοντά μου απο σας; Εγώ σας καταλαβαίνω καλά, αλλα με καταλαβαίνετε εσείς; Προς τα που πάμε, ποιός μας αναπληρώνει το χρόνο που εγώ δεν δουλεύω και
που θά'πρεπε να δουλεύω - αυτόν τον χρόνο που σημαίνει χαμένα έργα και για μένα χαμένη ύπαρξη; Ξεσχίζουμε έτσι τα ίδια μας τα σωθικά, και μάλιστα στην καλύτερη στιγμή της δημιουργικής ορμής,
όπου όλα σημαίνουν μιά ανέλιξη - και σε μια πόλη όπου όλα γίνονται κίνητρα για δουλειά - όπου ξέρουμε τί θέλουμε ... και περισσότερα δεν χρειάζομαι. Δεν μου μένει πια παρά να παραδοθώ στη μοίρα. Γιατί εκτός απο την ηθική, αλλά και την υλική άποψη, υπάρχει μια σημαντική απώλεια, όταν εγώ δεν δουλεύω τώρα: η επόμενη έκθεση θα έφερνε και υλική επιτυχία με το κανούριο περιεχόμενο και με το έντυπο και αυξανόμενο ενδιαφέρον του κόσμου για τη δουλειά του ζωγράφου που ζει στο Παρίσι (εκτός που έχει κανείς και μία ευθύνη απέναντι σ'αυτούς τους ανθρώπους που περιμένουν καινούρια δουλειά). Δεν είχα καλά καλά φθάσει στο Παρίσι και ήρθε μια μακροσκελής επιστολή της κυρίας Erkes όπου μου έγραφε << τι νέες εκπλήξεις θα μας στείλετε απο το Παρίσι, αγαπητέ κύριε
Μπουζιάνη;>>. Τα ίδια και από άλλους. Έτσι λοιπόν είμαι υποχρεωμένος, παρ'όλες αυτές τις σκέψεις σε μια εποχή έντονης δημιουργικής ορμής και παρά τις ικανότητές που έχω, να μένω
άπρακτος. Όταν το συλλογίζεται κανείς, τινάζεται το κεφάλι του στον αέρα - έχω χάσει τον ύπνο μου, δεν μπορώ να ησυχάσω, και όλα αυτά για 50 μάρκα το μήνα - και για το ατελιέ δεν θέλω να μιλήσω τώρα, γιατί καταλαβαίνω οτι τώρα δεν γίνεται. Όμως πρέπει, γιατί όχι, να σας το πω, κύριε Μπάρχφελντ, το να μη δουλεύω την τέχνη μου δεν μπορώ να το υποφέρω - αυτό με καταστρέφει, με συνθλίβει. Γι'αυτό πρέπει να βρω ένα χώρο εργασίας, ακόμη κι αν πρέπει να τον εξοικονομήσω από τον επιούσιό μας - πρέπει να εξασφαλίσω ένα σωστό χώρο εργασίας, ένα ατελιέ - και ύστερα τα υλικά - πρέπει, πρέπει κάτι να γίνει. Το ταλέντο μου και η υπόθεσή μου είναι να ζωγραφίζω,και αυτό πρέπει να κάνω.Ύστερα ενήργησα ποτέ, όπως και σεις άλλωστε, με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης? Σε μένα όλα σημαίνουν θυσία για το στόχο και για την κοινή υπόθεση.(...)Οι φωτογραφίες (εργων) πρέπει να είναι καλές, από αυτές εξαρτάται το παν, και να γίνουν σε ένα φωτογράφο που ξέρει να φωτογραφίζει πίνακες, κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο καθένας. Για να επιτύχει κανείς κάτι θα πρέπει να μη λυπάται τα μέσα, είτε στη Γερμανία βρίσκεται είτε στη Γαλλία είτε ακόμη στην Ελλάδα. Τι νομίζετε, εδώ η Γκαλερύ Bernheim κάνει το παν για κάτι ανθρωπάκια - αμέσως τους βγάζει μονογραφίες, κάνει καθετί το δυνατό. Φυσικά αυτό το μπορεί μόνο ο Bernheim, ωστόσο κι εμείς, κύριε Μπάρχφελντ, με τα λίγα μέσα θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα. [τα έξοδα] επιστρέφουν πάλι τριπλά και πενταπλά. Ο κόσμος θελει να βλέπει ότι υπάρχουμε, κι αυτός ειναι ο μοναδικός τρόπος, κι ας θέλουμε εμεις να είμαστε τόσο μετριόφρονες. Εκτός, φυσικά, απο τις καλλιτεχνικές μας επιδόσεις, αλλά κι ο ίδιος ο Χριστός χρειάστηκε τους αποστόλους του.(...)
Λοιπόν, κύριε Μπάρχφελντ...Είναι ευγενικό απο μέρους σας που θέλετε να μου στείλετε 250 έως 300 μάρκα για ρουχισμό - παρακαλώ κάμετέ το σύντομα - χαίρομαι σχεδόν σαν παιδί που θα μπορέσω να αποκτήσω ένα ολόκληρο κοστούμι ύστερα απο μακρόχρονη στέρηση και κυρίως που θα μπορέσω να ανταποκριθώ στις ανάγκες μου εδώ. Ποτέ ως τώρα δεν είχα φτάσει σε αυτό το κατάντημα με το ντύσιμό μου...(...)Λοιπόν, καθώς είπαμε, κύριε Μπάρχφελντ, μαζί με τους εγκάρδιους χαιρετισμούς από μένα, τη γυναίκα μου και τον Πάνο σε σας και τους αγαπημένους σας, και ιδιαίτερα στην αγαπητή κυρία Μπάρχφελντ, πρέπει κάτι να γίνει για το στόχο μου που είναι και στόχος μας, εκτός, όπως είπαμε, απο την οποιαδήποτε ευθύνη που έχουμε απέναντι στον κόσμο - αν και εννοείται, πριν απ'όλα σημασία έχει ο στόχος μου, που είναι και δικός σας.

Παρίσι, 7.10.1930

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ω φτωχε μου Μπουζιανη....

Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959)ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ»παρίσι (1930)

Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959)ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ»παρίσι (1930)
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 Αυτοπροσωπογραφία!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΨΩΜΙ Η ΤΥΡΙ »παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΨΩΜΙ Η ΤΥΡΙ »παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis ΑΝΔΡΑΣ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/27Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥOΣ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥOΣ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931νεκρη φυση ροδι και κανάτα!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/26,5Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση φρουτα και το βάζο!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ 42,2 Χ 31,2

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959)

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ & ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΥΛΙΚΑΚΗ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΕΧΝΗΣ)
υπάρχουν δεκάδες έργα του Μπουζιάνη που δεν έχουν καταγραφει ακόμα... από εδώ θα ήθελα.. να κάνουμε.. μια προσπάθεια ..να βρούμε όσα πιο πολλά έργα του είναι αδημοσίευτα και να αναδείξουμε το έργο του !!!
Πρόκειται αναμφισβήτητα για έναν από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες των νεότερων χρόνων της Ελλάδας αλλά και της Γερμανίας ..... που αρνήθηκε τις ασφαλείς ασφαλείς συνταγές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και αποδεσμέυτηκε από τις ακαδημαϊκές αρχές της Σχολής του Μονάχου, άν και μαθήτευσε κοντά στον Λύτρα , τον Βολανάκη και άλλους εκπροσώπους της.Φιλοδοξούμε να προωθήσουμε την ελληνική πολιτιστική μας κληρονομιά και να βρούμε όσα πιο πολλά έργα του "Γίωργου Μπουζίανη" και να αναδείξουμε το έργο του προς αποκατάσταση της αδικίας που εισέπραξε στην Ελλάδα.
Το έχει φαίνεται η μοίρα του μεγαλύτερου ΄Ελληνα ζωγράφου εξπρεσιονιστή να εκτιμάται και να αγαπιέται περισσότερο στο εξωτερικό παρά στην Ελλάδα μας τον τόπο του τον γέννησε. Το 1934 λόγω της ανόδου του ναζισμού στην Ευρώπη ...... και που ήταν ήδη αναγνωρισμένος από Γερμανούς τεχνοκριτικούς και γκαλερίστες, επέστρεψε στην Ελλάδα και αντιμετώπισε την αδιαφορία και τολμώ να πως την εχθρότητα από τον... αθηναϊκό καλλιτεχνικό περίγυρο!!!! Ο τότε ΄Ελληνας πρέσβης του Βερολίνου μεσολάβησε για να διοριστεί καθηγητής στην Α.Κ.Σ.Τ, μία θέση που δεν του δόθηκε ποτέ!!!! Δυστυχώς στην Αθήνα μέχρι και το θάνατό του το 1959 έζησε πολύ δύσκολα χρόνια και δυστυχώς μέχρι και σήμερα μόνο τρεις αναδρομικές εκθέσεις έχουν γίνει γι αυτόν τον "Ιδιαίτερο" για το ύφος του ζωγράφο. Ακόμα και στη συνοικία που έζησε κανείς από το Δήμο Δάφνης πολύ κοντά στη στάση "΄Αγιος Ιωάννης" του μετρό δεν τον γνωρίζει σήμερα. Ευτυχώς το σπίτι του πέρασε στην ιδιοκτησία του Δήμου κι επιτέλους τα τέλη του 2010 έγινε μουσείο. Επιτέλους ο διακαής πόθος μας για να αφιερωθεί ένας χώρος για τον καλλιτέχνη και το έργο του και να υπάρξει κάποια πολιτιστική διοργάνωση έγινε πραγματικότητα.

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24Χ 34

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis«ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/34Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΑΡΟΣ ΑΝΔΡΑΣ»Η «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΑΡΟΣ ΑΝΔΡΑΣ»Η «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis Jorgo (Giorgos) Busianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis Jorgo (Giorgos) Busianis
ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΒΑΖΟ ΚΑΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΒΑΖΟ ΚΑΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ»παρίσι 1931
ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΤΟΜΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΤΟΜΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑΤΑ»
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 ΜΟΝΜΑΡΤΗ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΤΟΠΙΟΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΜΑΡΤΗ »1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959 ΜΟΝΜΑΡΤΗ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΤΟΠΙΟΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΜΑΡΤΗ »1931
ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24 Χ 34

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis

Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis
Bouzianis Giorgos Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) George Bouzianis/«ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΣΧΕΔΙΟ- ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ/26,5Χ22

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ 42,2 Χ 31,2

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ, ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΡΟΔΙ, ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση μποτιλια κρασι και ροδι !!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ 34Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης ‘’ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΚΑΡΠΟΥΖΙ’’παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης ‘’ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΚΑΡΠΟΥΖΙ’’παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..ποσο καλοκαιρινό είναι αυτό το έργο του!!!!34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ» παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΑ» παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959// παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..34 Χ 24

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ»παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ»παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 Montmartre!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24 Χ 34

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931

Γιώργος Μπουζιάνης«ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΥΗ»//παρίσι 1931
Γιώργος Μπουζιάνης 1885 1959//παρίσι 1931 νεκρη φυση!!ποσο ζωντανά & αναλλοίωτα τα χρώματα μετά από 82 χρονια!!Προσωπική συλλογή Skepetzakis Giannis..24 Χ 34